Halverwege - Reisverslag uit Kamieskroon, Zuid-Afrika van ries en leny euser - WaarBenJij.nu Halverwege - Reisverslag uit Kamieskroon, Zuid-Afrika van ries en leny euser - WaarBenJij.nu

Halverwege

Door: Ries

Blijf op de hoogte en volg ries en leny

29 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Kamieskroon

Beste mensen
Het is nu halverwege de reis het moment aangebroken dat ook de chauffeur even aan het woord komt ondanks de vele rijuren.Als je eenmaal gewend bent aan het links rijden en de wegen niet al te slecht zijn is het een groot genot om door het over het algemeen schitterende landschap vn Zuid Afrika te rijden.En daar staat tegenover dat Leny de catering doet.
De bedoeling van deze reis is het plaatsen van een piketpaaltje tussen mijn werkzame periode en de toekomst.Het los laten van het werk levert geen problemen op want de afgelopen weken heb ik in dit fascinerende land zoveel indrukken op gedaan dat daar op dit moment geen ruimte in mijn hoofd voor is.Wel droom ik flink wat af over mijn verleden en de mensen die mij dierbaar zijn( geweest)De komende 3 weken ga ik mij samen met leny bezighouden met de invulling van de periode die na de vakantie voor mij ligt.Deze vakantie in Z. Afrika levert behalve indrukken ook weer heel vragen op met name de grote tegenstellingen en armoede die je hier ziet .Als je onderweg even stopt om te eten komen er bijna altijd weer mensen vragen om geld en of eten.Je weet dat dit gebeurt,anders moet je hier niet komen maar het went maar niet.Ik laat het hier maar bij anders zouden jullie de indruk krijgen dat ik in therapie moet.
Over een paar dagen zijn we dus in Namibie en ben heel erg benieuwd naar het landschap daar. Daarna steken we volgens planning(tot nu toe verloopt alles volgens planning met dank aan Leny) weer over maar dan naar het oosten en wel het Krugerpark.Oh ja heb het boek van de boerenoorlog nu gelezen wat mij helpt bij het begrijpen van Z. Afrika nu.
Dat was weer.We gaan weer het trapje op om in ons daktentje te slapen.Morgen zullen we wel vroeg worden gewekt door de zon.

  • 09 Februari 2014 - 23:58

    Theo Bruning:

    "Het slaan van een pikketpaaltje ...". Dat zouden we allemaal meer kunnen doen. Het zou leuk zijn als je dat daar ook fysiek zou doen, mét een echte "grenspaal" foto.
    Tijdens de Boerenoorlog waren er, rond 1900, toevallig 3 (latere) grootheden in ZA, nl. Churchill, Gandhi en Baden Powell.
    De geschiedenis van ZA staat beschreven in "Het Verbond" (The Covenant) van James Michener.
    Daarin krijgt ook de Boerenoorlog veel aandacht. Plus een "onbekende" gevangene op Robben eiland. De echte naam kon toen nog gebruikt worden vanwege de politieke situatie toen.
    Gisteren spraken we in Houten met een vrouw uit Stellenbos(ch), ZA. Huisprijzen waren sterk aan het dalen. In Kaapstad en Stellenbos waren er minder problemen dan in johannesburg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ries en leny

Actief sinds 23 Dec. 2013
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 7468

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 21 Februari 2014

Ries en Leny in Zuid Afrika

Landen bezocht: