Pretoria, op terugreis - Reisverslag uit Pretoria North, Zuid-Afrika van ries en leny euser - WaarBenJij.nu Pretoria, op terugreis - Reisverslag uit Pretoria North, Zuid-Afrika van ries en leny euser - WaarBenJij.nu

Pretoria, op terugreis

Door: Leny

Blijf op de hoogte en volg ries en leny

19 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria North

Dag lieve allemaal,
Het kostte weer moeite, maar nu hebben we in het restaurant waar we vanavond eten eindelijk wifi, al is het maar 30 minuen, dus ik zal snel moeten typen.
We hebben een prachtige tijd in Kruger gehad, veel wild gezien, o.a. nogal wat witte neushorns, 9( de naam wit komt van wide, hij heeft namelijk brede lippen, en daar hevben ze dus white van gemaakt1
Verder zagen we veel olifanten, een keer een grote groep die de rivier overstakgroot en klein een schitterend gezicht!we moesten daarna wel een half uurtje wachten omdat zeonzeweg overstaken en omdat er vorige maand iemand verpletterd is in haar auto door een olifant namen we maar geen risico1 Verder zagen we aan een waterhole een paar antilopen en er leek een steen in het water te liggen ,dat was dus een nijlpaard, even later ontdekte ik dat op een gelige steenpartij een krokodil lag te zonnen wat een score aan een zo'n watertje! We hadden mooie campings, reden heel wat gamedrives ( net altijd om 5 uur 's morgens want dat vonden we toch wel erg vroeg.. Veeel nijlpaarden gezien, met opengesperde muil en soms enorm veel herrie makend. Ook schildpadden, een ( denk ik) gordeldier i.e.g een geschubd dier langs deweg. Veel mooie vogels ook, groot en klein, een bromvogel mooie kanarieachtigen.
Al met al een prachtige laatste week. Nu even Pretoria, naar het pompeuze Voortrekker monument geweest, de binnenstad is te riskant vlgs de camping beheerder. Auto gewassen, alles ingepakt, morgen naar J'burg en dan naar het vliegveld. Het eten wordt gebracht dus ik stop ermee, veel liefs en tot gauw!

Leny