laatste dag Kommetjie - Reisverslag uit Kommetjie, Zuid-Afrika van ries en leny euser - WaarBenJij.nu laatste dag Kommetjie - Reisverslag uit Kommetjie, Zuid-Afrika van ries en leny euser - WaarBenJij.nu

laatste dag Kommetjie

Door: Leny

Blijf op de hoogte en volg ries en leny

28 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Kommetjie

Dag allemaal,

We gaan morgen weer verder trekken richting noord Wesdt cape, we zullen zien hoe ver we komen, misschien wel in Springbok.
Gisteren zijn we Capetown in gegaan, eerst via de kustweg ( Chapmans Peak road met schitterende uitzichten naar de Table Mountain cableway ( het was snikheet dus van een klim te voet hebben we maar afgezien), dit was al warm genoeg, zo'n 1 1/2 uur wachttijd om tickets te kopen en dan in de gondel te kunnen, wel leuk om zo uitzicht tehebben op Kaapstad, de gondelvloer draaide dus iedereen had evenveel zicht.
Bovenop deTafelberg wat trails gelopen en veel foto's gemaakt, je kon vanaf dat punt het schiereiland goed zien en beide oceanen waren zichtbaar, wel apart! Dan weer terug, niet zo'n lange wachttijd gelukkig, op naar the Waterfront, mooi deel van Kaapstad, we wilden een tocht maken naar Robbeneiland maar helaas waren de tickets uitverkocht, dus we hebben het museum aan wal uitgebrerid bekeken ( aardig om alle oude pamfletten uit de jaren 80-90 tegen de apartheid weer te zien), de geschiedens is er goed weergegeven. Dan lopen we het Waterfront rond, optredens van drummers en van een mannenzanggroep, best mooi dus we hebben er een cd van gekocht. He is nog steeds bloedheet dus tegen 5 uur besluiten we terug te gaan naar de camping, helaas is dat een foute tijd, we doen 2 uur over he ritje dat 45 min. had moeten duren: spitsuur.
Vandaag zijn we naar Kaap de Goede Hoop geweest, eerst nog even langs het strand van Kommetjie waar gelukkig de flamingo's weer terug gekomen waren, kleinere groep maar we konden wel mooie foto's / filmpjes maken!
Dan door naar Capepoint, ook een mooie tocht, aan het eind kun je lopend naar de oude vuurtoren klimmen en word je beloond met prachige uitzichten op de oceaan. Veel vogels, mooie strandjes. Het was een beetje mistig, dat maakte het extra mysterieus, gelukkig dat we vandaag niet naar Tablemountain gingen want dan hadden we niet veel gezien denk ik.
Nu zagen we wel onderweg veel surfers , de lager gelegen stranden zijn heel geliefd bij boardsurfers.
We zagen ook nog een baboon / baviaan, daar wordt hier heel veel tegen gewaarschuwd, er zijn zelfs officiele verkeersbborden met Baboons! Erop.
Dan weer doorgereden langs de Indische Oceaankust richting Boulder, daar zagen we op het strand op de rotsen de mini - pinguins, schattig om te zien en je kon er heel dichtbij komen, jammer dat het wat somber weer was, dus we zjn niet aan het strand gaan liggen om tussen de pinguins te kunnen zwemme, maar wel heel mooi om te zien.
Nu zijn we weer terug bij de supermarkt, en kunnen dus even wifi gebruiken ik moet wel opschieten want het dreigt te gaan regenen en ik heb vanmorgen een was gedaan die nog buiten hangt te drogen Dit
Was het weer voor vandaag, de verbinding is niet super want de letters dansen voor m'n ogen, vandaar de vele ' verschrijvingen' die ik wel probeer te herstellen maar dat lukt niet altijd!
Groetjes en liefs!

Leny ( en Ries )