Kommetjie ( onder Kaapstad) - Reisverslag uit Kommetjie, Zuid-Afrika van ries en leny euser - WaarBenJij.nu Kommetjie ( onder Kaapstad) - Reisverslag uit Kommetjie, Zuid-Afrika van ries en leny euser - WaarBenJij.nu

Kommetjie ( onder Kaapstad)

Door: leny

Blijf op de hoogte en volg ries en leny

26 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Kommetjie

Eindelijk weer wifi beschikbaar, helaas niet op de camping dus zit ik bij de KFC te typen. Na Oudthoorn zijn we naar De Hoop Nature Reserve gereden, een mooi park, werl afgelegen aan de kust, een dirtroad van zo'n 50 km maar niet zulke gaten in de weg als in Kwazulu Natal gelukkig en Ries wordt behoorlijkl bedreven in het mijden van kuilen.
De weg erheen over de N2 langs de kust was ook mooi, prachtige uitzichten over de oceaan, aardige steden we stioprten nog even in het beroemde Mosselbay, een echte badplaats waar vooral veel rijke blanken lijken te wonen, vila's aan de kust gaven daar een goed beeld van, maar het moet gezegd : een schitterende kust.
De camping in De Hoop was simpel, mooie grote plekken, goed sanitair en alweer een keuken met oventje en allerlei kookgerei, dus gewoon in de keuken koken ( soms onder tieziend oog van een hongerige baboon!)
We zagen bij aankomst bij der camping op het veld er vlaklbij al allerlei wild: zebra's, antilopen, een struisvogelpaar met nest en 6 jonkies!, en kudu's en
Elanden. Een mooi plekje dicht bij de keuken uitgezocht, tent opgezet toen was het al bijna donker, nog even naar de ' vlei' ( een soort zoetwatermeer vlak bij de camping, op natuurlijke wijze afgesloten van de oceaan.
De volgende morgen lopen we de tocht langs de vlei, maar alleen heen en weer want door de overstromingen van vorige maand is de rondweg niet begaanbaar, een heel deel staat nog onder water. Het is bewolkt, toen we aankwamen was het heel warm, nu valt er zelfs af en toe wat regen,later knapt het weer op. We zien later op de middag ook nog een grote baboon die zit te smikkelen op het grote veld, verder zagen we ze nog niet, hoewel er overal gewaarschuwd wordt voor deze rovers ( de vuilnisbakken moeten bijv. Met een scheof en vleugelmoer dichtgemaakt worden.
De dag van vertrek ziet er toch nog een kans om onze achetrbak in te klimmen en onze 2 laatste mango's te jatten, ik zat boven in de tent de beugels te verwijderen en merkte dus niks, alleen lagen er opeens mangoschillen op onze site en ja, er zat een pootafdruk op onms kussen en op de zijkant van de auto, lucky bastard!
We zijn voor we doorreden naar Kaapstad nog even naar de kust van De Hoop gereden, dat was wel een gravelweg van 12 km maar zeer de moeite waard, ik zag ook nog een glimp van een katachtige ( Afrikaanse cat?), hadden we nog niet gezien!
De duinen en het starnd waren prachtig: echte nieuwvorming van duimnen zei expert Ries, prachtige spierwitte maagdelijke heuvels, met mooie groene struiken hier en daar, mooier dan onze duinbegroeiing.
Toen weer terug, door een landelijk gebied en door het wijngebied, dat veel aan de Europese wijngebieden deed denken. We zagen nog het begin van een bosbrandje naast de weg, reden toen onderlangs Capetown naar Kommetjie, via de kustplaatsjes waar het heel druk wasd, dus toch nog eens fuile, zaterdag dus veel mensen naar het strand aan het eind van de dag.
Er zijn zwembaden gemaakt omdat de zee te wild is blijkbaar, je ziet hiert opvallend veel zwarte mensen aan het strand, dat is in Kommetjie dus precies omgekeerd.
Enfin, we blijven hier nu 4 nachten staan, gaan morgen de Tafelberg op en naar het Waterfront en dan nog een dag naar Kaap de Goede Hoop en natuurlijk baar Boulders beach om de pinguins te zien op het strand.Het gaat ons tot nu toe dus heel goed, qwe genieten van de natuur, geen ongemakken en wat is kamperen toch heerlijk in zo'n land met zulke mooie natuurgebieden!
Het is me nog niet gelukt om foto's te downloaden op deze site, ik doe nog een poging maar zo niet dan komen de beeldern later wel!
Groetjes en liefs van Ries en Leny

• 27 Januari 2014 - 18:33

Sarjaneuser:

En jij wordt zeer bedreven in het schrijven van blogs!